ممنوعیت تبلیغاتی توییتر در ترکیه
سه شبکه اجتماعی معروف جهانی در ترکیه با ممنوعیت تبلیغاتی مواجه شدند.
به گزارش سرویس بین الملل
خبرگزاری صدا و سیما از
آنکارا با وجود هشدار ترکیه مبنی بر اینکه تمام شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای بین المللی که در ترکیه روزانه بیش از یک میلیون نفر بازدید کننده دارند موظف هستند یک نماینده در ترکیه داشته باشند و در غیر اینصورت مشمول جرایم نقدی و ممنوعیت در دریافت آگهیهای تبلیغاتی خواهند شد شبکههای اجتماعی توییتر، پریسکوپ و پینترست با وجود اینکه یکبار به مبلغ ۱۰ و یکبار نیز به مبلغ ۳۰ میلیون دلار جریمۀ نقدی شده اند هنوز هیچ نمانیدهای در ترکیه معرفی نکرده اند.
دکتر مراد کوراک: کارشناس فضای مجازی
ترکیه : حمید کاملی
سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه روزگذشته حکم ممنوعیت تبلیغاتی برای این سه شرکت خاطی را صادر و این حکم با چاپ در روزنامۀ رسمی کشور اجرایی شد. از این پس هیچ شرکت ترکیهای نمیتواند به سه شرکت توییتر، پریسکوپ و پینترست آگهی تبلیغاتی دهد. بر اساس این حکم اگر این سه شرکت همچنان از تعیین نماینده در ترکیه خودداری کنند در مرحلۀ چهارم فضای پهنای باند اینترنتی این شرکتها در ترکیه کاهش داده خواهد شد.
بر اساس قانونی که در ژوئیه سال گذشتۀ میلادی در مجلس ترکیه به تصویب رسید تمام شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای بین المللی موظف شدند، نمایندهای در ترکیه داشته باشند و باید دستورات دادگاههای ترکیه را درباره حذف برخی از مضامین و محتواهای خاص بپذیرند در غیر این صورت با جریمههای مالی و ... مواجه خواهند شد. در این قانون شرکتهای خاطی در مراحل اول و دوم با جرایم نقدی، در مرحلۀ سوم با ممنوعیت تبلیغاتی و در مراحل بعدی با کاهش پهنای باند و سپس قطع کامل آن مواجه خواهند شد.
شبکۀ اجتماعی فیسبوک دو روز قبل اعلام کرد روند تعیین یک نماینده حقوقی در ترکیه را آغاز کرده است.دولت ترکیه هدف از تصویب این قانون را مقابله با جرایم و توهینهای سایبری اعلام کرده است.