• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۴۷۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
علمی و فرهنگی » میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری

ابلاغ شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری

 «شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری» آماده سازی و به ادارات‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ۳۱ استان ابلاغ شد

ابلاغ شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط‌عمومی سازمان میراث فرهنگی، محمدابراهیم لاریجانی با بیان این خبر گفت: در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری کشور در حوزه تبلیغات به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌های بازاریابی و ضرورت سامان‌دهی تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی بین‌المللی به‌ویژه استانداردسازی، جهت‌دهی و اثربخش کردن آن‌ها منطبق با علایق و سلایق کشور‌های بازار هدف، کلیه ادارات استانی متبوع و موسساتی که به‌نحوی از انحا امور تبلیغاتی به ایشان ارجاع می‌شود؛ ملزم به رعایت و اجرای شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری شده‌اند.
وی افزود: با وجود تنوع قابل ملاحظه اقلام تبلیغاتی و وسعت رسانه‌های موجود در این حوزه بنا بر آسیب‌شناسی به‌عمل‌آمده از اقلام تولیدات ادارات‌کل استان‌ها تولیداتی، چون کتابچه‌ها و نماهنگ‌های استانی مورد واکاوی و استانداردسازی قرار گرفت. بر این اساس یکسان بودن اقلام و تطابق نداشتن با نیاز‌های مخاطب و بازار‌های هدف در اغلب تولیدات مشهود بود.
لاریجانی با بیان اینکه بر اساس نتایج آسیب‌شناسی صورت گرفته، از این پس اقلام تبلیغاتی گردشگری با رویکرد کشور‌های بازار هدف تولید خواهد شد؛ ادامه داد: «به منظور اثر‌بخشی تبلیغات صورت گرفته لازم است اولویت‌بندی معرفی محصولات متناسب با علایق و سلایق کشور‌های هدف و ظرفیت‌های گردشگری بالفعل و بالقوه در استان تولید شود. به عنوان مثال انتخاب عکس برای کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس با تأکید بر موضوع طبیعت و مناظر جنگلی، دریایی، کوهستانی، آبشار، دریا، حیات وحش و اماکن مذهبی صورت پذیرفته و در ارائه مطالب تأکید بر سایر توانمندی‌ها همچون امکانات پزشکی، ذائقه و غذا‌های ایرانی مد نظر قرار گیرد، لیکن برای کشور‌های اروپایی و آسیایی مسائل فرهنگی و تاریخی و موارد مشابه دیگر مد نظر است.
مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به اینکه امروز «شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری» به عنوان ریلی، جهت‌دهی و دستیابی به هدف غایی یعنی معرفی کشورمان در ساختاری مشخص و استاندارد را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: بر این اساس کلیه ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ۳۱ استان و همه افراد فعال در حوزه تبلیغات گردشگری با اشراف به نوع بازار هدف، با هوشمندی کامل از نوع مشخص اقلام تبلیغاتی، رنگ مورد نظر، زبان، محتوا، عکس و ... استفاده می‌کنند.
لاریجانی همچنین با تأکید بر اینکه این شیوه‌نامه طی مدت زمان مشخص به روز رسانی خواهد شد؛ افزود: همزمان با رویکرد به روز ماندن این شیوه‌نامه، اعتبارات تبلیغات سال ۹۸ به سوی علایق و ذائقه‌های کشور‌های هدف هر استان مدیریت خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
گذشت اولیای دم از قصاص
برگزاری مراسم تجلیل از ۳۰ گروه جهادی دانشجویی در کهگیلویه و بویراحمد
اهدای عضو دوازدهمین ایثارگر اعزامی از اردبیل در سال ۱۴۰۴
کلاهبردار ۲۵۰ هزار دلاری شناسایی و دستگیر شد
اتمام حجت با نهادهای کم کار در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
پیگیری پرداخت مطالبات کارکنان گروه ملی فولاد
تاکید بر اجرای سریع توافقات ۱۲ سند همکاری با پاکستان
میزبانی کیش از دومین جشنواره موسیقی کار و آیین‌های جنوب ایران
مروری بر چند برنامه تلویزیونی
افزایش دمای کمینه در استان همدان
اعمال محدودیت ترافیکی در آزادراه تهران شمال و جاده چالوس
برگزاری رالی تور گردشگری خانوادگی در تهران
دستگیری ۴۴۰ سارق و معتاد متهاجر در کهگیلویه و بویراحمد
ده‌ها هزار غیرنظامی در سودان کشته شدند
اکران دو مستند شگرد و پهلوانان در ساری
سلام سرمای پاییزی به زاهدان
معرفی برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم مدهامتان در قزوین
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند 
شمس الدین رحمانی، چهره‌ای جامع در اندیشه ایرانی
شهرک صنعتی ورزنه موتور اشتغال شرق استان خواهد بود
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود
واکنش چین به تهدید نظامی آمریکا علیه نیجریه
فاصله قیمت زعفران از تولید تا مصرف
استعفا در شرایط حساس
زهران ممدانی، اولین شهردار مسلمان نیویورک شد
پاسخ اعضای دولت به پرسش خبرنگاران
عملکرد دستگاه‌ها در صدور مجوز‌های کسب و کار
روزنامه‌های فردای ۱۳ آبان
هدف از جنگ ۱۲ روزه براندازی نظام جمهوری اسلامی بود
کشف ۱۵۶ دستگاه خودروی لوکس قاچاق به ارزش ۸۸۵ میلیارد تومان
وزیر خارجه ارمنستان: روابط ما با ایران راهبردی است
آغاز دهمین سوگواره نمایش آیینی «نگین شکسته» در مشهد
ایروانی: اظهارات ترامپ تهدید علیه صلح‌وامنیت بین‌المللی است
پخش زنده والیبال ایران و بحرین در شبکه ورزش
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد  (۲ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۱ نظر)
با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع می‌کنیم  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۱ نظر)
پزشکیان: مساجد بهترین کانون ساماندهی امور اجتماعی هستند  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: برای شکست سنگین‌تر دشمن آماده شده‌ایم  (۱ نظر)
جنگ نامتقارن؛ کابوس آمریکا در صورت تهاجم به ونزوئلا  (۱ نظر)