بررسی راههای ارتقای کیفی برنامه های معارفی در تبریز
در جلسه کارگروه مشورتی برنامه ریزی محتوایی و کارشناسی برنامه های معارفی و ماه مبارک رمضان، راههای ارتقای کیفی تولیدات مذهبی شبکه سهند بررسی شد.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، مدیرکل صداوسیمای استان در این نشست با تاکید بر اینکه در برنامه های معارفی از کارشناسان خبره در سیما و رادیو استفاده می کنیم، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد علاوه بر اساتید و کارشناسان دینی و مذهبی استان، از اساتید آذربایجانی حوزه علمیه قم نیز برنامه تولید کنیم تا محتوای غنی در اختیار مخاطب قرار گیرد.
مرتضی صفری با اشاره به ضرورت تقویت محتوایی برنامه های رمضانی افزود: باید برنامه های تفسیر قرآن، بیان احکام شرعی، مسایل روز خانواده و برنامه های ساعات سحر و افطار با رویکرد نوین باشد تا پاسخگوی ذائقه روز مخاطب باشد.
وی پیشنهاد استفاده از مجریان روحانی در برنامه های مذهبی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در راستای استفاده از مجریان تخصصی، از اینکه روحانیان توانمندی بتوانند در کنار کارشناسان خبره برنامه های معارفی را اجرا کنند، استقبال می کنیم.
مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی افزود: بیان فلسفه احکام به شدت برای جوانان لازم است و باید به زبان جوان و نوجوان به صورت هنرمندانه مطرح کرد.
وی با اشاره به نقش فضای مجازی در انتشار تولیدات مذهبی گفت: فضای مجازی میتواند در زمینه احکام، تولیدات فاخر مختلف، از جمله تولیدات معارفی صداوسیما را بازنشر دهند.
وی برنامه های سحر و افطار سال گذشته شبکه سهند را موفق خواند و خاطرنشان کرد: برنامه افطار سیمای سهند پارسال رتبه اول کشور را کسب کرد و بالاتر از مشهد و قم قرار گرفت.
صفری همچنین با بیان اینکه موضوع خانواده تهدیداتی دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: انسان امروز در حجم زیاد اطلاعات، قدرت تحلیل آماری اطلاعات و توان فکر کردن ندارند، لذا باید محتواهای کوتاه و غنی در اختیار خانواده ها قرار گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم در این جلسه، با تاکید بر اینکه کار فرهنگی اثرگذار باید به زبان هنر بیان شود، افزود: باید از نیروهای جوان و دغدغه مند برای ارتقای تولیدات مختلف از جمله تولیدات معارفی به روز استفاده کرد.
حجت الاسلام حسن شعبانی با بیان اینکه اولویت اول صداوسیما عموم مردم است و نباید مخاطب آن قشر خاصی باشد، گفت: اکنون ذائقه عموم مردم، فیلم است و باید بتوانیم در این حوزه تولیدات اثر گذار و فاخر داشته باشیم.