تامین اجتماعی گیلان
ارائه گزارش حوادث کاری حداکثر تا 3 روز
کارفرمایان ، حوادث ناشی از کار را در 3 روز به اداره کل تامین اجتماعی گیلان گزارش دهند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛
اداره کل تامین اجتماعی گیلان اعلام کرد : با هدف
حفاظت از نیروی انسانی و افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار ، کارفرما مکلف است ضمن انجام
اقدامات لازم اولیه برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده ، مورد را ظرف سه روز اداری به صورت کتبی به این اداره کل اطلاع دهد.
بر اساس ماده 60 قانون تامین اجتماعی ، حوادث ناشی از کار حوادثی است که هنگام انجام وظیفه برای بیمه شده اتفاق می افتد .
همچنین حوادثی که برای بیمه شده هنگام کمک به دیگر بیمه شدگان اتفاق می افتد هم ، حادثه ناشی از کار محسوب می شود.
در صورتی که کارفرما بابت اقدامات اولیه مذکور متحمل هزینه ای شده باشد سازمان تامین اجتماعی هزینه های مربوط را خواهد پرداخت .
بر اساس مفاد ماده 66 قانون تامین اجتماعی ، در صورتی که ثابت شود حادثه به دلیل رعایت نکردن مقررات حفاظت فنی از طرف کارفرما یا نمایندگان او اتفاق افتاده ، بیمه تامین اجتماعی هزینه های معالجه ، غرامت و مستمری را به فرد حادثه دیده پرداخت و بعد از کارفرما مطالبه خواهد کرد.