اخبار « دروغگویان در فضای مجازی تعقیب قضائی می شوند » را در اخبار شامگاهی پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶- ۲۲:۰۰
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ دروغگویان در فضای مجازی تعقیب قضائی می شوند/ امضای سند مقابله با اخبار دروغین در فضای مجازی

سند مقابله با اخبار دروغ در فضای مجازی، امضا شد . در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور، سند الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی به تصویب رسید.

طبق این سند، قوه قضاییه ظرف مدت سه ماه به منظور فراهم آمدن زمینه‌های موثر پیشگیری از جرایم ، اقدامات لازم را باید انجام دهد.

_ سخنگوی دستگاه قضا : مسئولان فهرست دارائیشان را در سامانه اموال ثبت کنند

سخنگوی دستگاه قضا از مسئولان خواست به تکلیف قانونی خود عمل کرده و لیست دارائیشان را در سامانه اموال ثبت کنند. به گفته آقای اسماعیلی البته امسال استقبال بیشتر از پارسال بوده و 6 هزار نفر اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده اند. 

بیشترین استقبال هم از سوی مجلس، دستگاه قضا و اعضای شورای نگهبان بوده. خرداد پارسال آئین نامه اجرایی قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران به تصویب رسید و ابلاغ شد.

سخنگوی قوه قضائیه : برای آملان و عاملان ترور سردار سلیمانی از جمله ترامپ و برخی فرماندهان پنتاگون اعلان قرمز صادر شده و پیگیری ها از طریق اینترپل ادامه دارد.

_ تمرین پهپادی ارتش برای حفظ قدرت دفاعی

از صبح امروز اولین تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صدها فروند پهپاد از نیروهای چهارگانه ارتش در منطقه عمومی سمنان آغاز شد.

اجرای عملیات‌های رزمی پهپادی شامل رهگیری هوایی و انهدام اهداف هوایی با استفاده از موشک هوابه‌هوا، انهدام اهداف زمینی با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های نقطه‌زن و همچنین بکارگیری گسترده پهپادهای انتحاری از جمله اقداماتی است که در بخش عملیاتی این تمرین اجرا شد. 

_ مواد اولیه بانرخ داخلی محصولات با قیمت جهانی/ وزیر صنعت : وزیر اقتصاد مسئول گرانفروشی فولادیهاست

وزیر صنعت، در نشست قرارگاه جهش تولید که با حضور تولید کنندگان فولاد برگزار شد با انتقاد از پاسخگو نبودن تولید کنندگان فولاد در خصوص گرانفروشی محصولات فولادی گفت غول های فولادی سنگ آهن را به قیمت300 هزار تومان می گیرند در حالی که قیمت جهانی آن تنی یک و نیم میلیون تومان است؛ اما محصول را در بازار ایران به قیمت جهانی می فروشند .

آقای رزم حسینی بورس کالا و وزیر اقتصاد را مسئول این نابسامانی در بازار فولاد دانست.

_ مسدود کردن ۴۵۰۰ درگاه قمار 

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به شناسایی و مسدود کردن ۴۵۰۰ درگاه قمار گفت: کسانی که در عمل مجرمانه قمار مشارکت کنند،تا دو بار برای آنها پیامک هشدار ارسال می شود و در مرتبه سوم علاوه بر پیامک اخطار حساب بانکی آنها مسدود و پرونده آنها به دادگاه ارسال می‌شود.

_ انتشار فهرست متقاضیان شرکت در جشنواره فیلم فجر

برای نخستین بار دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، فهرست 110فیلم‌ متقاضی شرکت در سی و نهمین دوره این جشنواره را منتشر شد.قرار است این دوره جشنواره بدون هیات انتخاب برگزار وآثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بعد از تطبیق با مقررات اعلامی، مورد داوری قرار گیرند.

_ آیا امسال آثار بیشتری درجشنواره پذیرفته خواهد شد ؟

_ چه زمانی اسامی نهایی فیلم های این دوره جشنواره فجر اعلام شود؟

_ آیا احتمال برگزاری فیزیکی جشنواره یا آنلاین شدن و دیدن آثار برای مردم وجود دارد؟

 

_ روز بیم و امید کرونا / ثبت اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در کشور

وزیر بهداشت امروز از ثبت اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در کشور خبر داد.آقای نمکی گفته فرد مبتلا که از انگلیس به کشور وارد شده در یکی از بیمارستان های خصوصی بستری بود.

وزیر بهداشت همچنین از دورقمی شدن شمار جانباختگان کرونا بعد از حدود 200روز خبر داد. کرونا امروز 98 قربانی و ۶ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید داشته.رئیس کل بانک مرکزی هم ساعاتی پیش از واریز پیش پرداخت برای خرید حدود 17 میلیون دوز واکسن کرونای خارجی به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانی خبر داد.با همه اینها کرونا و تبعاتش همچنان ادامه داره.

_ قرنطینه سراسری در انگلیس در پی شیوع کرونای جهش یافته

ویروس جهش یافته کرونا در کانون شیوع این ویروس ،یعنی انگلیس ، شمار مبتلایان را 30 درصد و تعداد قربانیان را 20 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داده و شرایط این کشور را به بالاترین سطح هشدار رساند. باافزایش آمار کرونا و شرایط بحرانی بیمارستان ها و کمبود کادر درمان ، نخست وزیر انگلیس برای سومین بار در این کشور قرنطینه سراسری اعلام کرد.

_ مرگبارترین روزهای کرونایی در امریکا

با این حال آمریکا که با بیش از 18 هزار قربانی در یک هفته ، مرگبارترین روزهای کرونا را سپری میکند همچنان بالاترین شمار مبتلا و قربانی در دنیا را دارد و امروز اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی هم در نیویورک به ثبت رسید.

در کالیفرنیا هم با پر شدن ظرفیت بیمارستان ها بیماران برای پذیرش ساعت ها در آمبولانس ها سرگردانند و مسئولان رو به فکر ایجاد فضاهای جدید بیمارستانی انداخته.با افزایش سرعت شیوع کرونا در آلمان محدودیت های کرونایی در این کشور هم 20 روز دیگر تمدید شد. 

_ نفتکش کره جنوبی به دلیل تخلفات زیست محیطی توقیف شده

سخنگوی دولت، در واکنش به ادعای گروگان گرفته شدن نفتکش کره جنوبی گفت؛ این شناور با حکم قضائی و به دلیل تخلفات زیست محیطی توقیف شده و اگر کسی گروگانگیر باشد، دولت کره است که به بهانه های واهی بیش از ۷ میلیارد دلار از اموال ایران را گروگان گرفته.

دبیر کل انجمن کشتیرانی ایران هم گفته: شناور کره ای با تخلفاتش آب دریا را آلوده کرده و باید هزینه خسارت وارد شده به محیط زیست را بپردازد.

صبح دیروز، نیروی دریایی سپاه، یک فروند شناور با نام تجاری "هانکوک چیامی" با پرچم کره جنوبی را در آب های خلیج فارس، به دلیل نقض قوانین محیط زیستی توقیف و به یکی از بنادر ایران هدایت کرد.

_ تخریب بخشی از محوطه تاریخی جوبجی رامهرمز 

به گفته رئیس دادگستری رامهرمز، بخشی از محوطه تاریخی جوبجی رامهرمز خوزستان با مجوز جاده سازی سازمان صنعت و معدن تخریب شد. اونطور که آقای هاشمی نژاد گفته: بعد از بررسی مستندات اداره میراث فرهنگی، پیمانکار جاده ساز متخلف شناخته شد .این منطقه باستانی که اخیرا در آن آثاری از دوره ایلامی و هخامنشی به دست آمده، سال ۸۷ ثبت ملی شده بود. 

_  یک تساوی و دو بُرد، نتیجه 3 مسابقه فوتبال امروز

در دیداری معوقه از هفته هفتم رقابت های لیگ برتر، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان اصفهان با نتیجه صفر بر صفر متوقف شد. در دیگر بازی ها، تراکتور با نتیجه 2 بر یک میزبانش ذوب آهن را شکست داد. پیکان هم با همین نتیجه نساجی مازنداران را بُرد.

_ لبخند زدن درد تزریق آمپول را کاهش دهد

نتایج یک مطالعه نشان داده، لبخند زدن می تواند احساس درد ناشی از تزریق آمپول را کاهش دهد. محققان دانشگاه کالیفرنیا در بررسی ضربان قلب ۲۳۱ شرکت کننده دریافتند تأثیر حالت صورت در زمان تزریق، ارتباط قوی ای با کم شدن درد ناشی از سوزن زدن دارد. بطوریکه لبخند در زمان تزریق میزان درد سوزن را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

_ هشدار مجلس به دستگاه هایی که قانون هوای پاک را اجرا نمی کنند

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس دستگاه هایی که قانون هوای پاک را اجرا نکنند به قوه قضائیه معرفی می شوند.آقای ساداتی نژاد در حاشیه نشست امروز این کمیسیون برای بررسی آلودگی هوای کلانشهرها گفت: اصلی ترین موضوع آلودگی هوا در کلانشهرها ،سوخت گازوئیل و مازوت است و در این جلسه مقرر شد وزارت نفت کیفیت این سوخت ها را به حد استاندارد برساند و وزرات نیرو هم سوخت در اختیار خود را با استفاده از فیلتر آلودگی کنترل کند.

آقای ساداتی نژاد گفته سازمان محیط زیست هم موظف شد ایستگاه های سنجش آلودگی خود را در کشور افزایش دهد و میزان سنجش آلایندگی سوخت را بجای هر فصل ،هفتگی انجام دهد.

 

بیشتر بدانید : 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha