اخبار «مقابله با فیک نیوز‌ها در فضای مجازی» را در خبر ۲۰:۳۰ پیگیری کنید.  
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶- ۲۰:۳۰
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ تولید 20 گرم اورانیوم با غنای 20 درصد، در هرساعت

کاری که به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، ایران برای از سرگیریش، کمتر از 24 ساعت وقت لازم داشت. 

به گفته آقای صالحی، عملیات نصب 1000 سانتریفیوژ IR2n هم در جریانه و تا کمتر از 3 ماه آینده تکمیل میشه. 

_  100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد 

این وعده ایه که مدیرعامل ایران خودرو،​ در مراسم تحویل 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری ها، داده و با اشاره به تنوع سبد محصولات ایران خودرو دیزل و استفاده از فناوری های روز در این مجموعه،​ گفته: در صورت حمایت مالی و تضمین خرید محصولات، ناوگان حمل و نقل عمومی کشور رو از واردات بی نیاز می کنیم. *

_ تلاش برخی بانکها برای بنگاهداری پایانی نداره

بانک مرکزی در نامه ای به بانک آینده اعلام کرد فروش بخشی از سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال به یک شرکت مورد تایید نیست و باید ابطال بشه.

بانک مرکزی با اشاره به رعایت نشدن برخی از دستورالعمل های نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری؛ و همچنین وجود ابهامات در نحوه این واگذاری؛ از بانک آینده خواسته فورا این واگذاری رو لغو و نتیجش رو به بانک مرکزی گزارش کنه.

بر اساس برخی گزارش ها، بانک آینده قصد داشت ۳۵ درصد از سهام مجموعه ایران مال به ارزش حدود ۳۰ هزار میلیارد تومن رو به شرکتی واگذار کنه که از قرار معلوم یکی از شرکتهای زیرمجموعه خود این بانکه. 

_ ثبت اموال در سامانه دارایی مسئولان تکلیفی قانونی

شش هزار مسئول، اموالشون رو در سامانه دارایی مسئولان ثبت کردن. سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید به این تکلیف قانونی عمل کنن، گفت: بیشترین استقبال از این سامانه مربوط به سه نهاد بوده. 

_ صدور حکم 6 نفر از متهمان پرونده روح الله زم

آقای اسماعیلی، از صدور حکم 6 نفر از متهمان پرونده روح الله زم ازجمله شیرین نجفی هم خبر داده و گفته: این افراد به 2 تا 10 سال حبس محکوم شدن. به گفته آقای سخنگو،​ بخش دوم پرونده اکبر طبری هم که 22 متهم داره،​ در حال رسیدگیه و کیفرخواست متهمان از دادسرا صادر و به دادگاه ارجاع شده.

_ نخستین رزم بزرگ پهپادی ارتش

_ واکنش سخنگوی دولت به توقیف کشتی کره جنوبی / ایران گروگانگیر نیست

اگر کسی گروگانگیر باشه، اون ایران نیست! واکنش سخنگوی دولت به ماجرای توقیف کشتی کره جنوبی در آب های جنوب. 

همزمان، دبیرکل انجمن کشتیرانی ایران اعلام کرد، کشتی کره ای، آب دریا رو آلوده کرده و باید خسارت وارد شده به محیط زیست رو بپردازه.

_ آمار فوتی های کرونا دو رقمی شد

بالاخره بعد از حدود 7 ماه، آمار فوتی های کرونا دو رقمی شد. 

وزیر بهداشت امروز با اشاره به کاهش آمار مرگ و میرهای کرونایی، از فوت 98 بیمار در شبانه روز گذشته خبر داده. دکتر نمکی البته از مشاهده اولین مورد ابتلا به ویروس انگلیسی هم خبر داده و البته تأکید کرده: فعلاً جای نگرانی نیست.

_ همدلی ها و کمک های مؤمنانه 

همدلی ها و کمک های مؤمنانه هم با توزیع 100 هزار بسته معیشتی و 2500 سری جهیزیه؛ این بار به همت بسیج کارخانجات و کارگران سراسر کشور ادامه داشت.

_ اختلال در سامانه صدور مجوز تردد بین شهری

سامانه صدور مجوز تردد بین شهری که در اولین روز راه اندازیش دچار اختلال شد. حجم بالای مراجعات علت اختلال به وجود آمده اعلام شده که البته کمتر از 100 هزار نفر بوده.

این سامانه به منظور صدور مجوز تردد افرادی طراحی شده که برای کارهای ضروری درخواست خروج از استان شون رو دارند.

_ روند فرسایشی تزریق واکسن تا صرفه جویی در اکسیژن، چالش های جدید جهان در مبارزه با کرونا 

در حالی از رسیدن ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی به نیویورک خبر میرسه که آمریکا با بیش از 21 میلیون و 350 هزار مبتلا رکوردار کشورهای درگیر با این ویروسه و در هر 33 ثانیه یه آمریکایی جونش رو از دست میده.

در لس آنجلس مقامات بهداشتی به آمبولانس ها اعلام کردن در مصرف اکسیژن صرفه جویی کنن و بیمارانی رو که شانس کمی برای زنده موندن دارن به بیمارستان منتقل نکنن.

مقامات بهداشتی برخی کشورهای اروپایی هم که از هفته پیش با تبلیغات گسترده کار واکسیناسیون کرونا رو کلید زده بودن، حالا به دلایل مختلف مثل کمبود واکسن و کندی روند تزریق، با انتقاد های زیادی روبرو شدن.

_ قرنطینه سراسری براای مهار کرونا در انگلیس

در انگلیس هم، برای مهار گونه جدید و مسری تر کرونا یک قرنطینه سراسری جدید برقرار شد. تصمیمی که باعث هجوم مردم به فروشگاه ها و خالی شدن قفسه برخی کالاها شد.

_ مقابله با فیک نیوزها در فضای مجازی 

در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی با تصویب این سند، مقرر شد قوه قضائیه ظرف سه ماه اقدامات لازم رو برای برخورد با نشر محتوای غیرواقعی انجام بده. همچنین قرار شد وزارت فرهنگ اقدام به راستی آزمایی اخبار غیرواقعی از طریق ایجاد سکوی مرجع کنه و با همکاری صداوسیما یک نظام اعتبارسنجی و رتبه بندی ایجاد بشه. 

_ وزارت اقتصاد یا صنعت؟ کدومشون پاسخگوی گرانی فولادهستند؟

پاسخ این سوال را وزیر صنعت در این بخش خبری داد. 

_ گلایه ها از فساد در صنعت فولاد

در نشست قرارگاه جهش تولید که با حضور تولیدکنندگان فولاد و وزیر صنعت و نماینده قوه قضاییه برگزار شد؛ معاون قضایی دادستان کل؛ از بیخیالی برخی ها نسبت به فساد در صنعت فولاد گلایه داشت. 

_ جهش تولید ؛ واردات، صنعت ابریشم کشور را به چالش کشید

وقتی واردات، صنعت ابریشم کشور رو در پیله نگه میداره و فرصت پروانه شدن رو از تولیدکننده داخل می​گیره. 

_ جاده سازی در  منطقه تاریخی جوبجی رامهرمز!

 
بیشتر بدانید : 

 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha